Tuesday, March 8, 2011

Let me introduce our latest addition!
Notre nouveau bébé est là!

A birthday kid need a birthday present! My kids are lot into babies at the moment. They keep begging me to be pregnant (which unfortunately won't happen, but this is another story).
Until a few days ago they only had one doll at home. Of course now we need to add to this family so that each kid can have one.
Because I was very interested in learning how to make Waldorf inspired dolls. And I decided to make it myself.

Qui dit anniversaire, dit aussi un cadeau!  Mes enfants aiment beaucoup les bébés en ce moment. A tel point qu'ils me pressent d'en faire un (ce qui malheureusement n'arrivera pas, pas ça c'est une autre histoire). Jusqu'à il y a quelques jours, nous n'en avions qu'un. bébé à la maison. Il devenait donc nécessaire d'agrandir la famille pour que chaque enfant ait le sien.
Comme j'avais aussi très envie d'apprendre à faire des poupées Waldorf. J'ai décidé de le faire moi-même.


After plenty of hours of work (the hair especially was so much work!), here is our new organic baby. It is 16in high.
Après de nombreuses heures de travail (les cheveux... quel boulot !!!), voici notre nouveau bébé bio. Il mesure 40cm.

Organic skin, filled with organic wool and fluffy mohair hair.
Peau de coton bio, rembourage de laine bio et vaporeux mohair pour les cheveux.

It is way from being perfect, but for a first try, I'm pretty happy. And both my kids LOVE it! I was very surprised to notice that the kids love to dress and undress it. so now I need to make a sleep sack and may be a few daytime outfits. :)

Il est loin d'être parfait, mais je suis plutôt satisfaite pour un premier essai. Et plus important, mes enfants l'ADORE ! J'ai eu la surprise de constater que les enfants aiment beaucoup l'habiller et le deshabiller. Maintenant il va donc que je lui fasse une turbulette  et peut-être quelques habits de jour. :)

6 comments:

Emmanuelle said...

Quel boulot! Great job, specially for a first time!

paris-bourke said...

Ohhh quelle est belle cette poupée! J'en connais une qui rêve d'avoir la même.J'ai hâte de voir les petits habits!

Natalie/Woolhalla said...

Congratulations on your new & very cute baby! Well done!!!

PurePixie said...

Thank you so much for the nice feedback! :)
I just registered for a class, can't wait!

Anonymous said...

trop mignon!!! :)

isabelle said...

Oh qu'il est mignon !

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...