Monday, March 29, 2010

How plastic bags are recycled...
Comment les sacs plastiques sont recyclés...

Even if I always make sure to carry reusable cloth bags in my purse, so that I can avoid to take new plastic bags home it is quite difficult to avoid them completely. Whenever this happens I make sure to reuse them and then toss them in my recycling bin. Here is a movie showing what happens then. Quite interesting! :)

How plastic bags are recycled
Même si je transporte toujours des petits sacs pliants en tissu dans mon sac à main, afin d'éviter de ramener des sacs en plastique à la maison, il est difficile de les éviter complétement. Lorsque cela arrive, je m'assure de les réutiliser puis de les mettre dans la poubelle du recyclage. Voici un petit reportage qui vous montre ce qu'il se passe après. Les commentaires sont en anglais, mais les images parlent d'elles-même je l'espère. :)

3 comments:

Emmanuelle said...

Very interesting video... I love my handmade cloth bags better though :)

PurePixie said...

Same thing here! :)
Glad you liked it!

Anonymous said...

That was enjoyable to read, thanks for posting it.


Also visit my website: Bing (http://www.bing.com/)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...